I could use somebody like you

läste debs blogg och visst är det bra att man kan ändra sig, få lite
annat perspektiv på saker. egentligen heter det ju att man lär sig av
sina misstag och det är sant. fast samtidigt kan man aldrig ta tillbaka
saker man gjort vilket jag tycker är jättejobbigt. har gjort så mycket
jag ångrar, som jag inte kommer nämna här men fy alltså. människor
man sårat och det går liksom inte att ta tillbaka det. och det
värsta är ju att det man gör skapar en bild av vem man är, eller det
är bra, men när det gäller gamla grejer man ångrar vill man ju inte
att det ska va så eftersom att det gör att folk får en negativ bild av en.
och det kan ta lång tid innan den byts ut.
jag har förändrats på många sätt det här året, hittat mig själv kanske
för första gången och jag tänker inte gå tillbaka till att vare osäker,
det svåra är väl bara att våga låta andra se förändringen, vara sig själv
helt enkelt. men folk dömer snabbt och lätt, jag vet för det gör jag med-
mycket mindre nu än förut dock men jag tror inte att det går att vara
fullkomlig på det området. men man kan verkligen kämpa mot fördomar,
det har jag gjort det här året och det gör skillnad. alla får ju fördomar, men
man kan ju också välja att inte tala ut det.

lite djupt såhär, men jag har så mycket tankar som vill bli nerskrivna typ.
-julia

Kommentarer
Postat av: deb

ha nu kommer du tycka det är knäppt. men jag titta på criminal minds. och dom säger ju massa citat och "bra" grejer.. men en grej var ganska bra.. ärr visar bara vart man varit inte vart man ärpåväg. typ nåt sånt. det var bra sagt. tycker jag..

2009-12-17 @ 23:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0